her sayfada bg degisir olacak yazılımda divin bgsi degisecek

Bizden Haberler

Haberler

Çetin Cıvata Pazarlama, Teknolojik Altyapı Yatırımlarını Sürdürüyor

11 Kasım 2012
E-Çetin uygulamasından sonra iPhone uygulamasını da devreye sokan Çetin Cıvata Pazarlama müşterilerine çok daha kolay ve avantajlı sipariş geçme imkanı sunuyor. Teknolojik altyapıya yapacakları yatırımların devam edeceğini söyleyen Çetin Cıvata Pazarlama Genel Müdürü Çetin Tecdelioğlu, iş hayatındaki çalışma prensiplerinden sosyal yaşantısına kadar birçok konuda bilgiler verdi.

SUBCONTURKEY: Çetin Cıvata Pazarlama, son yıllarda hızlı büyüme trendi içerisine girdi. Bunu nasıl sağladınız?
Çetin Tecdelioğlu:
Çetin Cıvata Pazarlama olarak 2009 yılından başlayan hızlı bir büyüme trendine girdik. 2009-2010-2011 yıllarında ortalama %30 büyüme gerçekleştirdik. 2012 yılında bu büyüme hedefimize %20 büyüme hedefi koyduk. İlk 9 ayda bu hedefimize ulaştık ve sene sonunda da aynı hedeflere ulaşacağımızı düşünüyorum. 2013 yılı hedefimiz yine %20 büyüme olacaktır. Şuan gelen sinyaller çok olumlu yönde olduğu için bunu da gerçekleştireceğimizi düşünüyorum. BESİAD'ın çabasıyla gelen gözetim uygulamasındaki artış değişikliği sektörde yerli malı öne çıkarmıştır. Bu sebeple 2013 hedefimizi daha yukarı çekip %30-35 olarak belirleyebiliriz. Personel ve müşteri sayımız da aynı büyüme oranında artmaktadır. Bizde şirket olarak her geçen gün otomasyonu artırma çalışmaları yapıyoruz.

Pazarlamada günün teknolojisini kullanarak internetten E-Çetin den satış yaparak daha çok müşteriye ulaşmaya çalışıyoruz. E-çetin uygulaması 3 senedir devam ediyor. 2 yıldan beri de promosyon başlattık. E-Çetin üzerinden sipariş geçtiğinde bayilerimize %1'lik ekstra bir indirim veriyoruz. Bu promosyon bize çok faydalı oldu. E-Çetin üzerinden 2011 yılına göre 2012 yılında %100'lük bir satış artışı gerçekleştirdik. E-Çetin üzerinden satışımız tüm satışımızın %20'sidir. Yeni bir satış stratejisini daha kullanmaya başladık. O da iPhone uygulamasıdır. Amerika daki iPhone App. ile yapmış olduğumuz anlaşma gereği tüm iPhone'larda Çetin Cıvata olarak varız. Müşterilerimiz iPhone üzerinden Çetin Cıvata ya bağlanarak siparişini geçebiliyor. Çok yakın sürede android ile de anlaşacağız. Mümkün olduğunca teknolojik altyapıya ve insan kaynağına yatırım yapıyoruz. İnsan kalitesini ve eğitim seviyesini artırmaya çalışıyoruz.

100 kişiden fazla bir ekiple çalışıyoruz. Merkezimiz dışında Karaköy ve Bayrampaşa mağazalarımız var. Ayrıca Anadolu da bazı şehirlerde yerleşik çalışan satıcı arkadaşlarımız var. Sevkiyatlarımızı da ambar ve kargo kullanarak yapıyoruz.

Sektördeki satıcı firmaları bilinçlendirmeyle ilgili eğitimler yapmak istiyoruz. Geçmiş yıllarda bunu denedik ve çok başarı oldu, tekrar buna başlamayı düşünüyoruz. Özellikle bizim satıcı firmalarımızın, tüccarlarımızın, cıvatanın kullanıldığı yer, doğru kullanım, cıvatadaki kalite değerleri ve buna benzer teknik özellikler ile ilgili bilgileri artırmak istiyoruz. Bizim o arkadaşlarımızı fabrikalarımıza getirip cıvatayı onlara anlatmamız gerekiyor. Hangi cıvatanın ne kadar yük altında olmasını gerektiğini, hangi cıvatanın nerede kullanılması gerektiğini, hangi cıvatanın hangi tork değerlerle sıkılması gerektiğini onlara anlatmamız gerekiyor. Teknik bilgi eksikliğinden kaynaklanan yanlışları önlemek için bu eğitimleri tüccarlarımıza vereceğiz.

SUBCONTURKEY: 2012 yılını baz alırsak satışlarınızın ne kadarını Çetin Cıvata A.Ş.'den aldığınız ürünler oluşturmaktadır?
Çetin Tecdelioğlu:
Biz piyasaya sattığımız malın sadece %20'lik kısmını Çetin Cıvata A.Ş. den alıyoruz. Çetin Cıvata A.Ş. kendi fabrikamız ama Çetin Cıvata ürettiği malın %65'ini kendi direkt satıyor. Yine sattığımız ürünlerin %10'lık kısmını kendi firmamız olan Malatya daki Tekno Bağlantı Elemanları'ndan alıyoruz. Tekno Bağlantı Elemanları ile ilgili yeni yatırımlarımız devam ediyor. Tekno Bağlantı Elemanları, 2014 yılında toplam 24.000 metrekare kapalı alana sahip bir fabrika olacak. Şuan yüzde yüz Çetin Cıvata Pazarlama ya çalışmaktadır. Tekno Bağlantı Elemanları na yaptığımız yatırımlar sonucunda %10 luk oran önümüzdeki senelerde üretimiyle paralel olarak artacaktır.

SUBCONTURKEY: Önümüzdeki dönem hedefleriniz arasında neler var?
Çetin Tecdelioğlu:
2013 yılında her sektöre ürün vermek istiyoruz. Özellikle inşaat, otomotiv ve beyaz eşya sektörleri büyüme gösteriyor ve biz de bu sektörlerdeki payımızı artırmak istiyoruz. Biz satışımızın yüzde 60'lık kısmını tüccar yüzde 40'lık kısmını büyük tüketiciye veriyoruz. Büyük tüketiciye verdiğimiz kısmı daha artırmayı hedefledik. Sektörün beklentilerine göre bağlantı elemanlarında iş geliştirme yapmak istiyoruz. Just In Time dediğimiz Kanban satış sistemine geçmek istiyoruz.

SUBCONTURKEY: 2013 yılını sanayimiz açısından nasıl geçeceğini öngörüyorsunuz?
Çetin Tecdelioğlu: Avrupa daki düzelme sinyalleri, Avrupa ya alternatif olan pazarlardan gelen ihracat talepleri, iç dinamiklerin ihtiyaçların ötelemelerinden doğan talep ve yerel seçimlerden dolayı artacak talepleri göz önüne alırsak iç piyasa hareketlenecektir ve 2013 yılı 2012 yılından daha iyi geçecektir diye düşünüyorum.

SUBCONTURKEY: Çetin Cıvata Pazarlama olarak fuarlara katılıyorsunuz. Hangi fuarlara katılıyorsunuz?
Çetin Tecdelioğlu:
Önümüzde katılacağımız 2 tane fuar var. Ekim ayı içerisinde ahşap mobilya fuarına katıldık. Önümüzde de kapı pencere fuarı ve yapı fuarı olarak 2 tane yurt içi fuarımız var. Yurtdışında ise Irak ve Libya da fuara katıldık. Önümüzdeki sene için ise yurt dışı fuarı olarak Fastener Fair Stuttgart Fuarında yer alacağız.

SUBCONTURKEY: Toptancı ve bayilerinizle sosyalleşme adına neler yapıyorsunuz?
Çetin Tecdelioğlu:
Toptancı ve bayilerimizle çok sıcak ilişkiler içerisindeyiz. Onlara piyasanın beklentileri hakkında bilgiler veriyoruz. Langırt turnuvası adı altında gelenekselleşen bir gün düzenliyoruz. Bu seneki katılım 700 kişi oldu seneye 1000 kişinin üzerinde katılım bekliyoruz. Langırt turnuvası ile hedefimize ulaştığımızı düşünüyorum. İş dışında farklı konuların konuşulduğu sabahtan akşama güzel bir gün geçiyor. İlk defa tanışan insanlar bir araya geliyor. Turnuvalarımız devam edecek. Çetin Cıvata nın müşterilerine yaptığı gezileri de oluyor. Önümüzde Ukrayna Kiev gezisi düzenleyeceğiz. Haziran ayında hediye puan sistemimiz oldu. Hediye puan uygulamasında insanlar cıvata satarak hediye alabildiklerini gördüler. Sektörde bir ilk oldu bu, zaten biz firma olarak sektörümüzde ilkleri gerçekleştirmeyi seviyoruz. Önümüzdeki sene için de farklı planlarımız var.

7 Ekim de şirket çalışanlarımızla beraber Çanakkale gezimiz oldu. 100 kişi olarak çok keyifli bir gezi oldu. Çok duygulandık. Her Türk gencinin orayı gidip görmesini isterim. O büyük savaş nasıl olmuş bu vatan topraklarının nasıl kazanıldığını orada görmek gerekiyor. Vatanın her yerinden gelen askerler orada savaşmış. Görmeyenlerin mutlaka görmesi gereken bir yer. Rehber eşliğinde o tarihi yerde olup bitini bilmek gerek, yaşayınca etkilenmemek, duygulanmamak elde değil. Buradan da bir kez daha söylemek isterim; Atalarımızın Allah ruhlarını şad etsin.

SUBCONTURKEY: Çetin Tecdelioğlu'nun iş yaşamında prensipleri nelerdir? Özel hayatınızda neler yaparsınız?
Çetin Tecdelioğlu:
Birinci prensibimiz dürüstlüğümüzdür. Yüksek karakterli ve şahsiyetli olmamızdır. Babamız bize kul hakkının, insan hakkının önemini öğretirdi. Sektörde bizim şöyle bir özelliğimiz var. Herkesten mal alan ve herkese mal satan bir firmayız. Yani farklı bir çalışmamız var. Dürüst olmayı insanların hakkını yememeyi hayat felsefesi olarak aldık. Hiçbir zaman kaprisli ve kibirli olmadık. Bizim ailemizde alçak gönüllülük hakimdir. Bunlar bize babamızdan mirastır.

Çok fazla sosyal yaşantımız yok. En büyük merakım futboldur. Seyahat etmeyi çok seviyorum. Yürüyüş yapmayı da seviyorum ve ailemle zaman geçirmek hayatta en çok zevk aldığım şeydir. Ailece birbirimize düşkünüzdür. Bir erkek, 2 kız çocuk babasıyım. Aile bağlarımız çok kuvvetlidir, biz üçüncü kuşak olarak işlerin başındayız, dördüncü kuşak ise görev almaya hazırlanıyor. Anadolu kültüründen almış olduğumuz felsefe ile iş ve sosyal yaşantımızı devam ettiriyoruz.

SUBCONTURKEY'in 10. yılı, bizim hakkımızda neler söylemek istersiniz?
Çetin Tecdelioğlu:
SUBCONTURKEY başarılı bir yayın, araştırmacı sektörü toparlayıcı ve klasik bir yayın mantığında olmayan okuyucusuna ve reklam vereni için çalışan bir dergi. SUBCONTURKEY ilk yayına girdiğinden beri bu farklılığı var. Görsellik ve sektörlerle ilgili çalışmalar konusunda başarılı buluyorum. SUBCONTURKEY  daha geniş çerçeveli bakarak finans, yeni çıkan kanunlar, bankacılık gibi sektörlere de ağırlık vermesini istiyorum. Çünkü sanayicilerin bu konularda da bilgi alması gerekiyor. İşçi ve çalıştırdığı personelle ilgili eğitimsel bilgiler, finansal bilgilere de daha fazla yer verirseniz bence çok daha iyi olarak amacına ulaşacaktır. Kalkınma ajanslarından, TUBİTAK, KOSGEB desteklerinden, Çalışma Bakanlığının tebliğleri gibi mevzuatlardan da haberlere yer vermenizi rica ediyorum. Bize bu imkanı sağladığınız için de ayrıca teşekkür ediyorum.